Wednesday, October 19, 2011

Kuidas võiks Wikipediat veelgi paremaks teha?



Minu arvates iga inimene kasutab omas elus wikipediat. Wikipedia on selline entsüklopeedia, et isegi otsides mingi sõna või sündmus ja sisestades sega google's, annab google esimese lingina wikipediat.


Mina ise kasutan wikipediat üsna tihti, sest alati tahaks saada rohkem infot millegi kohta, ja kui tekivad mõned küsimused, kohe külastan wikit. Seega võib öelda, et wiki annab mulle palju informatsiooni ja olen kindel et seda võiks veelgi paremaks teha.

Esimeseks mina pakuks teha sellise asja, et igaüks saab hinnata seda artikli, mida ta luges. Näiteks, võiks teha niimoodi, et iga artikli lõpus oleks küsimus: Kas see artikel aitas teid leida seda infot mida teie otsisite? ja oleks kaks nuppu - Jah ja Ei. Minu arvates see oleks väga kasulik kõikide lugejate jaoks, sest alati on hea meel teada saada, kas see aitas teisi või mitte, et äkki on vaja seda artikli kuidagi parandada.

Teiseks mina pakuks teha andmete kontrolli. See tähendab et enne kui keegi paneb välja mingi artikli peab seda keegi kontrollima, kas on see õige või mitte, kas saab sellele allikale usaldada või mitte. Näiteks, kui mingi artikel on juba olemas ja keegi tahab seda parandada peab ennem administraator uue info kontrollida, äkki ei ole see tõde.

Need olid minu pakumised kuidas teha wikipeediat veelgi paremaks, aga mina arvan et see on juba praegu väga hästi tehtud ja ilma nende uuenduseta saab hakkama.

No comments:

Post a Comment